Presentation av Asgjerd Halseth

Jeg heter Asgjerd og er har vært medlem i foreningen siden 2019. Jeg er også blitt valgt som varamedlem i styret, og det synes jeg er både hyggelig og spennende.

Hjemme har jeg to broholmere: Fenris, en svart hannhund født 31. mars 2019, og Lila, en brun tispe født 28. mai 2023. I tillegg har jeg en liten blandingshund som heter Pascal.

Jeg er veldig opptatt av at hunder skal få være hunder, men også være en naturlig del av familien. For meg handler godt hundehold om å gi hundene både fysisk og mental aktivitet, lære dem å være med på livet rundt oss, og samtidig kunne finne ro. Jeg tror på enkle, tydelige rammer, og ellers mye aktivitet, samarbeid og ting som er morsomme for hunden.

Jeg er også opptatt av god dyrehelse, og i avl mener jeg det er viktig å bruke sunne og friske dyr for å bidra til god variasjon og en bærekraftig utvikling av rasen.

Jeg gleder meg til å bli kjent med dere.