Information om uteblivet årsmöte med mera

Helgen 27-29 mars skulle Broholmerföreningen ha årsmöte på Halen Camping och stugby. Föreningens styrelse hade givetvis många och långa diskussioner om huruvida vi skulle genomföra helgen eller inte men enligt de direktiv som gällde fram till fredagen 27 mars var det genomförbart. Vi hade inga anmälda som var över 70 år och inga deltagare från storstadsregionerna.

På eftermiddagen den 27 mars kom SKK ut med nya direktiv. Enligt de direktiven tillåts inga sammankomster. Undantaget är sammankomster utomhus med max tio deltagare som inte har rest från andra delar av landet.

Vi hade därmed inget annat val än att ställa in helgen med mycket kort varsel. Det kändes oerhört tråkigt. Många var redan på väg sedan flera timmar och några hade tagit semester för att deltaga.

Givetvis ställde vi in med för kort varsel för att få några pengar tillbaka för bokningen. Broholmerföreningen kommer dock stå för den kostnaden. Ni som har betalat för helgen kan kontakta Per på kassor@broholmer.se så betalar han tillbaka pengarna. Det går tyvärr inte att swisha utan det behövs ett plusgirokonto, bankkonto eller liknande.

SKK har gett dispens när det gäller årsmöten till och med 31 augusti. Vi avvaktar och ser hur allting utvecklar sig. Tills vidare sitter nuvarande styrelse kvar och arbetar på som vanligt.

BPH-helgen 9-10 mars ser i nuläget ut att bli av. Skaraborgs kennelklubb anser att det inte strider mot nu gällande direktiv. BPH:t hålls utomhus och det är inte nödvändigt att vara tio personer eller fler på planen.

Var rädda om er alla medlemmar!
Styrelsen Broholmerföreningen.